Mijn werknemer is ziek.
Bij een (langdurig) zieke werknemer komen veel frustraties los. Het niet meer kunnen werken, het moeten bijstellen van verwachtingen en onzekerheid over zijn of haar toekomst kunnen een behoorlijke impact hebben op het herstel. Als werkgever ben je hier niet altijd mee bezig. Je hebt een zaak te runnen. Er moet vervanging komen en al het werk gaat gewoon door. De extra druk die de zieke werknemer oplevert kun je misschien maar nét opvangen. Tijd voor inleven in de situatie en het invoeren van een hersteltraject is er amper.
Vertrouwen in de toekomst
Ik werk op de scheidslijn van het zakelijke en het persoonlijke. Dankzij mijn gesprekstechnieken kan ik mensen in korte tijd weer het vertrouwen geven dat het allemaal goed komt. Ook wanneer iemand al langdurig ziek is. En zonder de bedrijfsdoelen uit het oog te verliezen. Het personeelsadvies is vooral een kwestie van vertrouwen. Vertrouwen in elkaar, in het advies, in het bedrijf en in de toekomst.
Personeelsadvies bij kort verzuim
Al vanaf de eerste ziekmelding is het belangrijk een verzuimdossier bij te houden. Dit is onderdeel van een betrouwbaar P&O beleid en kan essentieel zijn in eventuele verdere verzuimtrajecten. Hoe een werkgever omgaat met kortdurend verzuim kan een stempel drukken op de onderlinge verhoudingen. Het is belangrijk dit goed en gelijkwaardig voor al uw personeel te regelen en door te voeren. Lees meer over beleid bij kortdurend verzuim
Personeelsadvies bij langdurig verzuim
Voordat je het weet is een vaste werknemer langdurig ziek. Burn-out, depressie, een blessure of een ongeval zitten in een klein hoekje. Vanaf 6 weken wordt je als werkgever geacht allerlei stappen te ondernemen voor het herstel en re-integratie van je werknemer. Een correcte afhandeling en dossiervorming is dan van levensbelang voor uw bedrijf. Lees meer over stappen bij langdurig verzuim
Personeelsadvies bij een arbeidsconflict
Soms lopen de zaken niet zoals gepland. Een zieke werknemer is het niet eens met het vervangend werk en er ontstaat een arbeidsconflict. Of er is een onwerkbare situatie ontstaan binnen het bedrijf. Dan is onafhankelijk advies een noodzaak. Zowel voor werkgever als werknemer is het belangrijk dat alle stappen volgens de geldende wet- en regelgeving worden gezet. Ook moeten alle stappen goed worden vastgelegd zodat e.e.a juridisch klopt. Lees meer over advies bij een arbeidsconflict