Mijn werknemer en ik worden het niet eens
Een ziektetraject dat niet adequaat is afgehandeld, onenigheid over loonafspraken, onduidelijkheid over promotie of doorgroeimogelijkheden of gewoon werk dat niet goed genoeg is uitgevoerd. Door uiteenlopende zaken kan het voorkomen dat u en uw medewerker er niet meer uit komen. Vaak komen deze situaties voort uit een sluimerende ontevredenheid over de werksituatie.
Al deze zaken kunnen leiden tot een slepend arbeidsconflict. Een conflict waarbij u als werkgever uiteindelijk aan het kortste eindje trekt. U wilt niets liever dan een goed draaiende zaak, met tevreden werknemers. Helaas lijkt deze droom soms verder weg dan gedacht.
Dialoog en verslaglegging
Het belangrijkst bij een geschil of arbeidsconflict is de dialoog met de werknemer. Dit is voor u als werkgever niet altijd gemakkelijk. De emotionele betrokkenheid is voor beide partijen vaak te groot. Ook heerst in langdurige trajecten vaak het gevoel dat praten niets meer oplost. Dan is het tijd voor onafhankelijk advies. Een gesprek met een onafhankelijk persoon kan voor beide partijen al veel verhelderen.
Dankzij mijn gesprekstechnieken kan ik mensen in korte tijd weer het vertrouwen geven dat het allemaal goed komt. Met oog voor de persoonlijke situatie van de werknemer. Zonder de bedrijfsdoelen uit het oog te verliezen. Zowel aan het begin als aan het eind van een langdurig traject stel ik orde op zaken voor zowel werkgever als werknemer.
Personeelsadvies bij:
- conflictbemiddeling
- verslaglegging
- re-integratie
- ontslagtrajecten
- exitgesprekken voeren
- loopbaanbegeleiding